Het Historisch Museum Ommen gaat het nieuwe seizoen weer stadswandelingen organiseren.

Om het korps van stadsgidsen uit te breiden,  is het museum op zoek naar enthousiaste gidsen. Ervaring of kennis van de historie Ommen is niet strikt noodzakelijk, want het museum gaat de aspirant gidsen zelf opleiden en van de nodige informatie voorzien.

Ommen 775 jaar

De stadswandelingen zijn onderdeel van het programma rond de viering van Ommen 775 jaar stadsrechten. Behalve op vaste tijdstippen wordt ook aan groepen de mogelijkheid geboden om via het museum stadswandelingen te boeken. De bedoeling is in maart een bijeenkomst met belangstellenden te houden met ook een proefwandeling. De gidsen krijgen geen vergoeding, maar wel een mooie invulling van hun vrije tijd.

Wie het wat lijkt om over de historie van Ommen te vertellen aan geïnteresseerde deelnemers, kan zich nu melden bij het museum. Ook kan men daar terecht voor meer informatie. Het Historisch Museum Ommen is te vinden aan Den Oordt 7, 7731 CM Ommen, telefoon 0529-453487. Mailadres: info@museum-ommen.nl.